تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فناوری اطلاعات و ارتباطات در طی مدت‌زمان کوتاهی، توانسته زندگی انسان را در سطح بسیار  زیادی دگرگون سازد. یادگیری و امور آموزشی  نیز از این روند مستثنا نیست. فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته است به مرور با شناخت نیازها، کمبود و نواقص موجود مشکلات، آموزش های سنتی را از بین ببرد.

 

فناوری اطلاعات و ارتباطات شیوه  جدیدی از یادگیری را برای افراد ایجاد می کند و نکته مهم  عدم نیاز به حضور فیزیکی استاد در کلاس درس و یادگیری در محیط های غیر از کلاس امکان پذیر می باشد. بدبن ترتیب، افراد اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک می گدارند و از اطلاعات دیگران نیز بهره مند می شوند. یکی از علت های  به کارگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در یادگیری، آموزش بهتر وسریع تر می باشد.


نقش اینترنت در آموزش
اینترنت شبکه ای است که در آن میلیون ها کامپیوتر از سراسر جهان به هم متصل شده اند و به دلیل کاهش هزینه، زمان و مکان و سرعت بخشی به کارها و ... در تمام  زمینه های آموزشی، تجارت و سایر امور ارتباطاتی جایگاه ویژه ای دارد. این روند رو به رشدی که سبب تغییرات زیادی در  زندگی شده است و جامعه جهانی را نیز به سمت  آموزش از راه دور، سوق می دهد و این امر را ضروری ساخته است. با پیدایش اینترنت، تجربه آموزش از راه دور کاملاً دگرگون شده است و بسیاری از این موانع آموزشی از سر راه بر داشته شده است.  همچنین با توجه به استقبال، روز  به روز  وسایل کمک آموزشی پیشرفته تری برای ایجاد شرایط مناسب جهت بهره مندی از یادگیری به صورت مجازی ارائه  می گردد.

 

منابع
روزنامه همشهری
تنبیان

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics