تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از آن جا که در عصر جدید رایانه و اینترنت در دسترس همگان است، می توان از این ابزار ها در آموزش دروس دانش آموزان و دانشجویان استفاده کرد. زیرا آخرین آمارها از تعداد کاربران اینترنت در ایران نشان می دهد که 60 درصد مردم از اینترنت استفاده می‌کنند؛


10 درصد کاربران بین سنین 10 تا 19 ساله و  40 درصد کاربران اینترنت در گروه سنی 20 تا 29 سال قرار دارند و اینترنت موبایل بیشترین پارامتر اتصال به اینترنت در ایران است. طبق آخرین تحقیقات دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی داشتند، به شکل معناداری نمرات بهتری در دروس مدیریت اطلاعات، ارتباطات و بیان عقاید داشتند. همچنین در مدارس هوشمند آموزش منحصر به معلم نیست و دانش آموز نقش اساسی در آموختن مباحث علمی دارد.در مدارس هوشمند، معلمان می توانند به جای این که تلاش کنند پاسخی برای پرسش های دانش آموزان پیدا کنند، از آن ها بخواهند پاسخ پرسش هایشان را دراینترنت پیدا کنند و برای بقیه بازگو کنند.

 

همچنین محققان دریافتند که از مهم ترین دغدغه های دانشجویان نحوه ارتباط و کارآیی استاد است. اشاره به این نکته حائز اهمیت است که رابطه علمی‌ و متدیک‌ دانشجو ومعلم‌, دانشجو و دانشجو به علت‌ وجود منابع‌ غنی‌ علمی‌ و با استفاده‌ از قابلیت‌ حذف‌ زمان‌ و مکان،‌ استفاده‌ بیش تر از آموزش الکترونیک را افزایش‌ خواهد داد.

 


همچنین در ایران به دلیل وجود مشکلات جغرافیایی برسر راه توسعه آموزش از جمله روستاهای دورافتاده و صعب العبور،  این نوع آموزش بسیار سودمند خواهد بود. از سوی دیگر آموزش الکترونیکی مزایای غیر آموزشی مانند کمک به حفظ محیط زیست، کاهش ترافیک، کاهش آلودگی های هوا و صوتی، کاهش فشار روانی به جامعه به دلیل محدودیت های کنکور، اشتغال زایی و گسترش ابداع ها و نوآوری ها را دارا است.

 

منابع
تبیان
هیتنا

برترین

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics