تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از اوایل قرن گذشته موسسات آموزشی مختلف با ارائه شیوه های آموزش از راه دور بستر های فنی متفاوتی را برای پشتیبانی از تعامل های بین آموزگاران و یادگیران در فاصله های مکانی و زمانی بهره برداری قرار داده اند.

 

بازار آموزش عالی دیگر نمی تواند مانند آنچه بیشتر طی قرن بیستم مرسوم بوده، یعنی تمرکز صرف بر آموزش گروه سنی 18-22 ساله برای یک حرفه مشخص و برای تمام طول عمر فرد تعریف و محدود شود. ترکیب تقاضا، هزینه، کاربرد محتوای آموزشی همراه با فناوری های نوین شرایط تازه ای را برای ورود رقیبان تازه با ساختار های سازمانی گوناگون در صحنه رقابت مستقیم با دانشگاه های سنتی و با یکدیگر در جذب یادگیران و دانشجویان به وجود آورده است. در ضمن، محیط دیجیتال نوین شرایطی را برای پیدایش ساختار های جدید فراهم نموده که دانشگاه های سنتی در تغییر هر چه سریع تر و پر تحرک تر به چالش می طلبد.


در حال حاضر بسیاری از کشورهای پیشرو در زمینه ارتباط از راه دور، در حال ایجاد وراه اندازی دانشگاه ها و کلاس های مجازی یا توسعه نظام های سنتی خود هستند. ایجاد و اداره این مؤسسات علاوه بر فواید بسیار آن از قبیل افزایش تعداد دانشجو، حذف بسیاری از موانع فیزیکی و جغرافیایی، دسترسی سریع و مؤثر به منابع اطلاعاتی دنیا، امکان برقراری ارتباط بیشتر و گسترده تر بین اساتید و دانشجویان، جذب اساتید و نیروی انسانی زبده و متخصص موردنیاز از سراسر دنیا، حذف یا کاهش موانع و محدودیت های دست و پاگیر اداری همراه خواهد داشت. اما آن چه مسلم است، دانشگاه های مجازی محل مناسبی برای ظهور و بروز استعدادها، خلاقیت و نوآوری ها خواهند بود. فن آوری اطلاعات موجب افزایش کارایی فرایند آموزش می گردد و از مهم ترین دستاوردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱) افزایش کیفیت یادگیری و آموخته های دانش آموزان و دانشجویان

 

۲) سهولت دسترسی به حجم بسیار بالایی از اطلاعات و دانش های موجود در جهان

 

۳) دسترسی سریع و به موقع به اطلاعات در زمان بسیار اندک


در نتیحه شاهد پیدایش "دانشگاه های مجازی" هستیم که اموزش مجازی را در همه جا و همه وقت اراده می دهند.

 

منابع
تبیان

آفتاب

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics