تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دوره های آموزش الکترونیکی صرفاً یک وسیله در جهت ارائه آموزش است و نه هدف از آموزش. کیفیت در ارائه و نوع مطالب ارائه شده موجب جلب یادگیرندگان به دوره های آموزش الکترونیک و کسب تجربه شخصی در زمینه های مختلف می گردد.

 

انتقال مفاهیم در آموزش الکترونیک باید به گونه ای باشد که در یک چهارچوب ثابت نبوده و پویا باشد و ارائه دهنده باید به این موضوع توجه داشته باشد که با استفاده از برنامه های مختلف ارائه تعاملی تری داشته و یادگیرندگان را در امر آموزش درگیر کنند. استفاده از چند رسانه ای می تواند ارائه را تسهیل بخشد و برای یادگیرندگان تجربه خوبی را فراهم سازند.

 

6 نکاتی جهت ارائه بهتر در آموزش الکترونیک (2)

Adobe Captivate

Adobe Captivate 8 نیز می تواند یک دوره آموزش الکترونیک تعاملی را برای یک multi-device  خلق کند. برای آموزش می توان چند صفحه نمایش به کار برد بدون آن که برنامه نویسی انجام داد. همچنین با ایجاد یک رابط کاربری برای پاورپوینت می توانید یادگیرندگان را درگیر کنید و از فیلم، کوییز، صدا و موارد دیگر رسانه ای و تعاملی استفاده نمایید. این برنامه نیز با HTML5 کار می کند و می توانید هر محتوایی را در اسمارت فون، دسکتاپ، وب و سایر LMSهای یادگیری دیگر منتشر کنید.

 

iSpring Suite 7

براساس اینکه از چه پاورپوینتی استفاده می کنید، می توانید برنامه iSpring Suite 7 را به کار ببرید. این برنامه محتوایی شبیه به پاورپوینت را فراهم می آورد و به صورت خیلی عجیبی رنج گسترده ای از توانایی های خوب را داراست. به عنوان مثال می توانید محتوای بسیار غنی از چند رسانه ای ها به آن اضافه کنید، امکان خلق کوییز و مسائل تعاملی نیز وجود دارد. در نتیجه برنامه ای مجزا است.

 

همچنین که پشتیبانی می کنند، متفاوت هستند. بعد از آن که دوره آماده شد، می توانید به راحتی آن را بر روی مرورگرها، موبایل و مجموعه ای دیگر از LMS ها گسترش دهید. این برنامه LMSهای با فرمت محتوای متفاوت زیادی را پشتیبانی می کند.

 

Articulate Storyline 2 

 

با استفاده از این برنامه شما می توانید ارائه خود را تبدیل کنید. یعنی می توانید پاورپوینت خود را به یک دوره تعاملی تبدیل کنید. مثلا فیلم یا عکس را در حالت خاصی نمایش می دهد. اعمال این نرم افزار بر روی پاورپوینت یک دوره تعاملی را با ویژگی های بسیار قوی و محتوای مالتی مدیای بصری خلق می کند. وجود قالب های بسیار، ابزار ضبط صفحه نمایش و داشتن کتابخانه برای انجام طراحی از قابلیت های دیگر این نرم افزار است.

 

برای ساخت واقعیت های مجازی از نرم افزار های سه بعدی استفاده می شود معروف ترین آنها عبارت اند از:

virtus corporation

virt walk through

virtus walk through

 

 که اساسا برای مهندسان معمار تهیه شده اند . این نرم افزار ، یک برنامه انیمشین سازی سه بعدی و تعاملی است که به کاربر اجازه می دهد تا مدلی از هوش حجم دار واقعی را بسازد برای مثال شئ مورد نظر ممکن است کلاس درس با میز، صندلی و سایر چیز های مناسب کلاس باشد موجود می تواند در این دنیای مجازی خلق شده قدم بزند و همان چیزهایی را که در هنگام قدم زدن در دنیای واقعی با آن دنیا رو به رو می شود در این دنیای مجازی تجربه می کند .

منابع

تبیان

برگ سبز

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics