تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از آن جا که آموزش الکترونیکی بر پایه فن آوری بوده و میان رشته ای می باشد ( از این جهت که تمامی رشته ها به نوعی با آن در ارتباطند. ) می تواند پیش زمینه خوبی برای اشتغال باشد و نکته دیگری آن که این رشته هزینه کم تری جهت سرمایه گذاری نسبت به صنایع دیگر نیاز دارد.

 

 

پیش بینی تا سال 2015

طبق آماری که تا سال 2010 داده شده پیش بینی می شود آمریکای شمالی و کانادا بیش ترین خرید محصولات آموزش الکترونیکی را تا سال 2015 داشته باشند، هم چنین نرخ رشد کشورهای اروپایی بیش تر از رشد متوسط جهانی است.

 

طبقه بندی درآمدها برحسب محصولات و خدمات یادگیری الکترونیکی

1)  بسته های محتوایی

2)  سرویس های توسعه محتوا

3)   نرم افزارهای تعیین هویت

4)   پلتفرم های آموزشی

5)  سرویس ها و ابزارهای آموزشی

 

برخی یافته ها حاکی از آن است که بیش ترین سهم فروش محتوای آموزشی مربوط به دانشگاه ها می باشد.

 

شرایط آموزش الکترونیکی در ایران:

از آن جایی که این صنعت در کشور ما آن طور که باید جا نیافتاده است مدیران نیز هنوز طرحی اساسی برای پیشبرد این هدف ارائه  نداده اند. البته در مورد مدارس هوشمند مدت کوتاهی است که مدیران با این مقوله سر و کار دارند ولی روند فکری هنوز با انحرافاتی همراه است.

در این خصوص بد نیست بدانیم که دیگر کشورها "تولید محتوای دیجیتال" و " دسترسی برخط به محتوا" را جزء سرفصل های اولیه خود قرار داده اند که البته در کشور ما هم مسئولین به این سمت می روند.

 

تخته هوشمند:

جایگزین مناسب وایت برد های معمولی است که با توجه به امکانات متنوعی که در اختیار کاربر قرار می دهد ارائه مطالب را به بهترین کیفیت و در کم ترین زمان ممکن می سازد.

پسندیده است که مدیران به این مقوله توجه بیشتری نشان دهند تا هم صنعت آموزش الکترونیکی رشد بهتری داشته باشد و هم مدارس هوشمند به سر منزل مقصود برسند.

 

مثالی از درآمد های کلان

در مجموعه گزارش های شرکت Ambient Insight یادگیری الکترونیکی در سراسر جهان نیز بررسی شده است. در سطح جهانی، بازار آموزش خودآموز الکترونیکی به مرز 35.6 میلیارد دلار در سال 2011 رسیده است. نرخ رشد پنج ساله 7.6 درصد است و درآمد حاصل از بازار آموزش الکترونیکی در سال 2016 ممکن است به 5.51 میلیارد دلار برسد.

 

در خاور میانه، درآمد یادگیری الکترونیکی محصولات خودآموز به 4.378 میلیون دلار آمریکا در سال 2011 رسیده است. نرخ رشد 8.2٪ و درآمد 7.560 میلیون دلاری تا سال 2016 برای آن تخمین زده شده است. از 10 کشور دیگری که در گزارش به آنها اشاره شده است، عمان دارای بالاترین نرخ رشد است و در ادامه کشورهای لبنان، ترکیه، کویت و قطر قرار دارند.

منابع

تبیان

آنا

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics