تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش الکترونیکی روش نسبتا نوینی محسوب شده و در نتیجه با وضعیت ایده‌آلی که از آموزش الکترونیک در کشور انتظار می رود  فاصله زیادی دارد. به ثمر نشستن این نوع آموزش به برنامه‌ریزی های اصولی و چشم اندازهای بلند مدت نیاز دارد که باید از همین امروز آغاز شود و تاخیر در این زمینه به ضررمان خواهد بود. برخی ار مشکلات عبارتند از:

 

 

 

نبود تجربه کافی اساتید در زمینه ی به کار گیری سیستم آموزش الکترونیکی

عدم وجود دید فرهنگی مناسب در جامعه در خصوص آموزش از طریق اینترنت

بالا بودن هزینه آموزش الکترونیکی

نداشتن برنامه ریزی مناسب جهت مطالعه دروس

کمبود محتوای فارسی در سایت های علمی

نبود خدمات دستیابی به اینترنت

 تجربیات استفاده ازسیستم آموزش  الکترونیکی

 

استفاده از یک روش انعطاف پذیر، یکی از مزایای سیستم آموزش الکترونیکی است اما نبود یک برنامه درسی منظم و قابل کنترل، ممکن است  روند تحصیلی و پیشرفت یادگیری دانشجو را مختل سازد.

چالش های پیش رو

عدم حمایت از مالکیت معنوی: شاید یکی از مهمترین عوامل عقب ماندگی فعالیتهای فرهنگی در کشور نسبت به سایر نقاط جهان، عدم رعایت حقوق مؤلف است. متأسفانه تهیه کپی های غیر مجاز از آثار فرهنگی در کشور خود تبدیل به فرهنگ شده است. با توجه به هزینه بسیار زیاد تهیه مطالب اصیل علمی مناسب برای ارائه در دوره های آموزش الکترونیکی، این مسئله همه ارائه دهندگان بالقوه خدمات آموزش الکترونیکی را تهدید می کند.

 

مسائل تکنیکی: بسیاری از افراد فاقد مهارت های تکنیکی لازم برای استفاده از شیوه های آموزش الکترونیکی هستند.

 

 قابلیت تحرک: هرچند شبکه اینترنت و استفاده از کامپیوترهای کیفی و جیبی وحتی تلفن های موبایل به شدت گسترش یافته، اما هنوز هیچ یک از موارد فوق از نظر سهولت حمل ونقل و امکان استفاده در همه جا، قدرت رقابت با کتاب و دفترهای سنتی را ندارند.

 

 

منابع

تبیان

مرکز آموزش مجازی

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics