تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در فناوری اطلاعات به لحاظ پیچیدگی ابزار و فنون, محاسبه میزان صرفه جویی در هزینه ها اهمیت بالایی دارد. سازمان هایی که به صورت سنتی اداره می شوند در هنگام استفاده از فناوری اطلاعات اکثراً دچار خوشبینی یا بدبینی بیش از حد می شوند؛

 

یعنی یا فکر می کنند که با استفاده از فناوری اطلاعات به زودی بهره وری افزایش می یابد و یا اینکه از بکارگیری آن وحشت دارند. اگر چه آموزش الکترونیکی مزایای غیرمادی فراوانی دارد و فرصت‌های بسیار زیادی را برای سازمان فراهم می‌آورد ولی شاید اولین سؤالی که پیش از بکارگیری آموزش الکترونیکی از طرف هر سازمانی مطرح شود این است که آیا آموزش الکترونیکی موجب صرفه جویی در هزینه ها می‌شود؟

 

 کاهش هزینه ها: مهم ترین عامل انتخاب آموزش الکترونیکی است. صرفه جویی ناشی از حذف بخشی از هزینه ها از قبیل حقوق اساتید، اجاره محل کلاس های درس، هزینه مسافرت و رفت و آمد دانشجویان، هزینه اجاره اتاق یا خوابگاه به راحتی قابل اندازه گیری و محاسبه است؛ اما شاید مهمترین عامل استقبال شرکت ها و سازمان های بزرگ از این شیوه آموزشی، تقلیل زمان دوری از کار کارکنان، هنگام شرکت در دوره های آموزش حین خدمت باشد.
 

 

منابع

تبیان

مرکز آموزش مجازی

 

 

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics