تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلاس های مجازی یکی از محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه آموزش است. در این روش آموزش های مورد نظر در مکانی مشخص ارائه و سپس با بهره برداری از روش هایی به مکان های  دیگر منتقل می شود.

 

روش هایی که در کلاس مجازی کار برده می شود عبارتند از

1-سیستم های آموزشی هم زمان


2- سیستم های آموزشی غیر هم زمان



سیستم های آموزشی هم زمان:
 آموزش مجازی همزمان، در زمان های معین اجرا می شود. برنامه های تدریس از بستر وب انجام می گردد. روش های این آموزش اعم از کنفرانس ویدئویی دو طرفه، کنفرانس صوتی دو طرفه، روش دیداری وشنیداری شامل می شود.


سیستم های آموزشی غیر هم زمان:
در این روش دروس آموزشی از قبل وتهیه و به گونه ای ذخیره می شود و فراگیران می توانند به آن گوش دهند. این حالت یادگیری نیز با روش های گوناگون قابل اجرا است. هم چنین در آموزش یادگیری به صورت انفرادی است و با بهره گیری از تار جهان گستر، اینترنت و یا اکسترانت صورت می گیرد. ویژگی عمده این دوره ها این است که دانشجو هر زمان که بخواهد آموزش می بیند. روش های این دوره عبارتند از استفاده از ضبط ویدئویی و درس با روش های مختلف برنامه ریزی روی یک سایت قرار می گیرد.

 

 

مطالعات نشان داده است که آموزش الکترونیکی همراه با معلم موجب می شود که دانشجویان، 90 بار سریع تر از آموزش به تنهایی توسط  دانشجو، دوره های آموزشی را به اتمام برساند. آموزش همراه با معلم همان انگیزه ای را که در کلاس های سنتی وجود دارد، فراهم می کتد. زمانی که معلم مجازی به صورت انفرادی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد، ترکیبی از آموزش همزمان و غیر همزمان ایجاد می شود.

 


منابع
تبیان
دانشگاه واحد اسلامی مهدیشهر

 

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics