تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کنفرانس های مجازی در آموزش مجازی که در آن تعامل دو طرفه از طریق فناوری های جدید (اینترنت و رایانه) و ایجاد یک محیط مجازی فعال در زمان واقعی امکان پذیر است.

 

در این محیط ها مباحث به صورت مجازی مطرح می شود، نکته مهم در این نوع آموزش ها شرکت فعال فراگیران در بحث وگفت وگو با اساتید و دیگر فراگیران و همچنین بهره برداری از منابع اطلاعاتی کتابخانه های مجازی و کتب و مجلات دیجیتالی می باشد.

 

در این کنفرانس ها تعامل استاد با فراگیران بر اساس نیازها وتوانایی های فراگیران تعریف می شود و استاد به عنوان مشاور و جهت دهنده فراگیر برای نیل به هدف است.

نمایش اسلاید سخنرانی که بوسیله Power Point امکان نمایش اسلایدهای سخنرانی فراهم می‌شود، تصاویر زنده که می‌تواند از طریق Webcam یا دوربین ویدیویی دیجیتالی در اختیار سایر شرکت کنندگان قرار گیرد، صفحه‌ای با قابلیت یادداشت که این ویژگی به سخنران و دیگر شرکت کنندگان این امکان را می‌دهد که موارد مهم را بر روی اسلاید سخنرانی علامت گذاری، مشخص و یا پررنگ کنند، صدا به همراه (VoIP) که این ویژگی امکان برقراری ارتباط صوتی سخنران و شرکت کنندگان را در طول کنفرانس با استفاده از هدفون و اسپیکر فراهم می‌کند، قابلیت ضبط که این ویژگی تمام اشخاص علاقه‌مند را قادر می‌کند تا ویدیو ضبط شده کنفرانس را در زمانی دیگر مشاهده کنند، ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها که این قابلیت به سخنران این امکان را می‌دهد که با شنوندگان پرسش و پاسخ دو طرفه داشته باشد. گفتگوی نوشتاری (Text chat) که این ابزار در جلسه های پرسش و پاسخ زنده برای دو نفر و یا تمام شرکت کنندگان در کنفرانس به کار می رود، اشتراک desktop که این ویژگی اجازه می‌دهد که شرکت کنندگان اطلاعات نمایش داده شده بر روی desktop سخنران را مشاهده کنند.

منابع

تبیان

ایسنا

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics