تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یادگیری الکترونیکی با استفاده از عناصر متفاوت، که باعث ایجاد عناصر جدید آموزشی می گردد، فرآیند فراگیری را جذاب تر خواهد کرد. ایجاد جذابیت در یادگیری، یکی از دلایل موفقیت آموزش های الکترونیکی است. در صورتیکه از عناصر جدید در سیستم های آموزش الکترونیکی استفاده نگردد، عملأ جذابیت های لازم برای آموزش را از دست داده ایم. 

 

 آموزش های الکترونیکی رمز موفقیت خود را در شیوه ارائه، نوع محتویات و توزیع (عرضه) مناسب می دانند. در آموزش های الکترونیکی از اغلب مسائل موجود در آموزش های سنتی نظیر: سخنرانی های یکطرفه، تعامل و ارتباط ضعیف با فراگیران و ... اجتناب می گردد.

 

با استفاده از نرم افزارهای مربوط به سیستم های آموزش الکترونیکی می توان به سرعت محیط های آموزشی مؤثر و کارآ را با بهره گیری از عناصر متفاوت آموزشی ایجاد کرد.

برای موفقیت در آموزش های الکترونیکی نکات زیر می بایست مورد توجه قرار گیرد.


بررسی نوع محتویات
استفاده از تصاویر، صدا و متن و ترکیب مناسب آنها با یکدیگر پیامدهای مثبتی را بدنبال خواهد داشت.


ارتباط متقابل با فراگیران
بگونه ای که ایجاد محرک های لازم را تضمین نماید. استفاده از بازیها، امتحانات کوتاه مدت برای اخذ بازخورد سریع از فراگیران مناسب ترین روش برای سنجش میزان موفقیت در آموزش است.


ایجاد بازخورد های سریع
دوره های آموزش الکترونیک می بایست از روش هایی بمنظور اخذ بازخورد سریع استفاده کند تا در صورت اشکال و یا عدم موفقیت، سریعا" نسبت به برطرف نمودن آن اقدام نماید. بازخورد های مربوطه می بایست در سریعترین زمان ممکن اخذ گردند. آموزش در هر مرحله بر اساس آموزش در مرحله قبل ایجاد می گردد. بنابراین تشخیص و اخذ بازخورد های سریع، مراحل متفاوت آموزشی را بدرستی تبیین خواهد کرد. در صورتیکه در یک مرحله موفقیتی حاصل نشده باشد، مرحله بعد که بر اساس مرحله قبل ایجاد شده است، در امر آموزش توفیق چندانی ایجاد نخواهد کرد.

 

ارتباطات صمیمی با سایر فراگیران و مربیان الکترونیکی
استفاده از اتاق های گفتگو، تالارهای مباحثه، پیام های فوری و پست الکترونیکی در ایجاد ارتباط متقابل با فراگیران الکترونیکی بسیار موثر و کارساز خواهد بود. ایجاد کمیته های Online بطرز چشمگیری در عملکرد برنامه های آموزشی تاثیر خواهد داشت.

 

منابع

تبیان

vista

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics