تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آموزش های الکترونیکی به فراگیران این امکان را خواهد داد تا هر فرد با توجه به مسایل و توانایی خود، آهنگ یادگیری را خود مشخص نماید. در چنین مواردی، فراگیران در صورتیکه به دلایلی، چند روزی از سیستم استفاده ننمایند و از آموزش دور باشند، پس از برطرف شدن مشکلات، مجددا" قادر به ادامه آموزش خواهند بود. دوره های آموزشی مبتنی بر آموزش الکترونیکی دارای عناصر قابل کنترلی بوده که توسط کاربران استفاده می گردند.


عناصر کنترلی فوق در کلاس ها ی آموزش معمولی استفاده نشده و با استفاده از آنها در آموزش های الکترونیکی، فراگیران قادر به کنترل فرآیند آموزش، خواهند بود. قابلیت تنظیم آهنگ آموزش توسط فراگیران یکی از دلایل مهم در رابطه با موثر بودن آموزش های الکترونیکی است.

 

یکی دیگر از عناصری که آموزش های الکترونیکی از آن استفاده می نمایند، برقراری ارتباط و تعامل متقابل با فراگیران است. میزان و نحوه ارتباط متقابل با فراگیران از حالات ساده که صرفا" کلیک کردن بر روی یک سوال است، شروع و تا اجرای یک فایل انیمیشن و یا اجرای یک پردازه ادامه خواهد یافت. استفاده از بازیهای محاوره ای که پیام های آموزشی را بر اساس محتویات دوره آموزشی در اختیار فراگیران قرار می دهند، نیز از جمله روش های موجود برای ارتقاء سطح کیفیی آموزش های الکترونیکی است.

 

آموزش مجازی، از تجارب و تحقیقات بعمل آمده طی 30 سال گذشته در امر آموزش استفاده نموده است. در تحقیقات بعمل آمده، بمنظور ارتقای سطح کیفی آموزش و سرعت در انتقال آموزش، راهکارهای زیر توصیه شده است:

    - استفاده از رنگ ها و ترکیبات خاص رنگ
    - ترکیب تصاویر و کلمات
    - ترکیب صدا، صوت، موزیک با تصاویر
    - استفاده از چندین نوع عناصر اطلاعاتی آموزشی
    - استفاده از چارچوپ های (Layout) مناسب که براحتی با حرکت طبیعی چشم بتوان آنها را مشاهده نمود.

 

منابع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics