تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جهت افزایش کیفیت آموزش مجازی، باید در ابتدا عواملی را که سبب کاهش کیفیت می شود را بررسی کنیم که در این مطلب دو مورد کلی را عنوان کرده سپس عوامل دیگر را تیتروار عنوان نموده ایم.

 

 

شرایط فراگیری آموزش الکترونیکی


1. خواندن دورس به صورت خودخوان:
طبق تحقیقات صورت گرفته، در ترم پاییز تعدادی از دانشجویان در ایالات متحده ، بدون گذراندن هیچ واحدی، ترک تحصیل می کنند. مطالعات حاکی از این مسئله می باشد که بیشتر دانشجویان ترک تحصیلی، در دوره دبیرستان تحصیل می کنند.

یکی از دلایل ترک تحصیل  آن ها، تقارن امتحان ورودی دانشگاه و امتحانات دبیرستان می باشد. (البته این مورد به عنوان مثال بیان شد) به بیانی نظارت و کمک به افراد جهت دس خواندن بسیار حائز اهمیت است این موضوع که فرد در آموزش به خودش محول شود و کمکی نداشته باشد در آموزش مجازی بیشتر به چشم می خورد.

از نظر دانشجویان خواندن دروس بصورت شخصی سخت بوده و خواندن به  روش های سنتی را ترجیح می دهند.

 

2. نرم افزار مناسب:
از جمله عوامل مهم در آموزش مجازی، وجود یک نرم افزار مناسب است. نرم افزارهایی که تحت جاوا نوشته می شوند مناسب ترند گرچه در ابتدا، برای استفاده کننده کمی پیچیده به نظر می رسند، اما با داشتن قابلیت های گرافیکی بالا، دانشجویان می توانند استفاده بهینه ای از این نرم افزار داشته باشند.

 

از علل ترک تحصیل دانشجویان مجازی، کمبود وقت، سخت بودن تمرین ها و رد شدن در امتحانات است و با بررسی علل فوق محققان نداشتن نرم افزار مناسب را دلیل می دانند.

به طور کلی مهم ترین ویژگی یگ دانشجوی مجازی اعتماد به نفس است. همچنین داشتن روحیه بالای مسئولیت پذیری، روحیه مشارکت، خلاقیت در ار آموزش، مهارت در فناوری اطلاعات، انگیزه دورنی، نگرش مساعد به یادگیری مجازی.

 

منابع

تبیان

مقاله"ویژگی های مطلبوب دانشجویان و اعضای هیئت علمی در یادگیری الکترونیکی در آموزش الکترونیکی ایران: دیدگاه دانشجویان دوره مجازی"

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics