تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برای برنامه ریزی در امر آموزش، بهتر است در ابتدا توانایی های دانشجویان را شناسایی کرد و با توجه به توانایی هایی به دست آورده به برنامه ریزی پرداخت، زیرا در صورت کم توجهی و انتخاب موضوعی که با توانایی های فرد تناسب ندارد، شاهد دوباره کاری و اتلاف منابعی چون وقت و هزینه خواهیم بود.

 

برای ورود به بحث اهمیت برنامه ریزی آموزش، قبلا باید پیش فرضهای خود را از برنامه ریزی و آموزش وپرورش مشخص کنیم.

 

برنامه ریزی چیست ؟

برنامه ریزی یعنی نقشه کشیدن ، نقشه کشیدن برای نیل به مقصد ، برای دستیابی به خواسته ها.

 

چند تعریف برای مفهوم  برنامه ریزی

برنامه ریزی ، یعنی نقشه کشیدن برای دستیابی به خواستها.

برنامه ریزی ، راهی است برای هدایت حساب شده فعالیت انسان به سوی منظور مشخص.

برنامه ریزی ، فراگرد ی است دور نگر برای جهت دادن منطقی به فعالیتهای جمعی.

برنامه ریزی یعنی نقشه کشیدن برای آینده و پیش بینی راه دستیابی به آن.

 

 

عوامل متعدد تاثیرگذاری بر مدت زمان دوره های آموزش الکترونیک وجود دارد که می بایست تمامی آنها را به هنگام تخمین زمان دوره در نظر گرفته شود. شما می توانید از نکات بیان شده در محاسبه طول دوره آموزش الکترونیک استفاده کنید و این زمان را به صورت تخمینی به یادگیرندگان اعلام نمائید.

توجه داشته باشید که اگر تنها بر مدت زمان دوره و کوتاه نمودن آن تمرکز کنید نتیجه مطلوب را به دست نخواهید آورد، بلکه توجه به این که یادگیرندگان تجربه موثر و معناداری را به دست اورده اند، از دیگر عوامل اساسی به شمار می آید.


با ترک کلاس در زمان های مشخص به یادگیرندگان فرصت انتقاد بدهید.

توجه داشته باشید که یادگیرندگان انسان هستند و نه ربات. بنابراین آنها نیاز به تفکر، نشان دادن عکس العمل و به خاطر سپردن اطلاعات منتقل شده از سوی شما را دارند. به همین دلیل نیاز است برای آن که فرآیندهای ذهنی ذکر شده، رخ دهد، کلاس را در طول مدت دوره ترک کنید. برخی از وظایف و فعالیت های آموزشی نیازمند زمان بیشتری برای تفکر هستند، مانند شبیه سازی ها و یا ارزیابی ها.

همچنین اگر در دوره آموزشی خود متون آموزشی زیادی دارید و یا تعدادی داستان های عاطفی و قانع کننده دارید، نیاز دارید تا به افراد فرصت دهید تا بتوانند به موضوع یا ایده فکر کنند و به لحاظ احساسی بتوانند با محتوا ارتباط برقرار کنند. تجزیه و تحلیل هر فعالیت یا ماژول آموزشی در دوره آموزش الکترونیکی موجب می شود بتوانید زمان دقیق تری را برای طول دوره تخمین بزنید. این مدت زمان می تواند در هر تجربه آموزش الکترونیکی متفاوت باشد.


اگر در دوره آموزشی خود متون آموزشی زیادی دارید و یا تعدادی داستان های عاطفی و تاثیرگذار را مطرح می نمائید، نیاز است تا به افراد فرصت دهید تا بتوانند به موضوع یا ایده فکر کنند و به لحاظ احساسی با محتوا ارتباط برقرار کنند، این زمان را در محاسبه طول دوره در نظر بگیرید!

 

منابع

تبیان

iranelearn

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics