تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

هدف ما از ارائه این مطلب آشنایی با جنبه های مختلف آموزش الکترونیک مبتنی بر سناریو نویسی است. بنابراین می توان دوره های آموزش الکترونیک را طراحی کرد که علاوه بر ایجاد انگیزه در مخاطبان می توان بهترین تجربه آموزشی را برای آن ها ایجاد کرد تا به موثرترین شکل ممکن بتوانند مهارت های خود را افزایش دهند.

 

تئوری ها و مدل های طراحی آموزشی بسیاری در زمینه خلق دوره های آموزش الکترونیک وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. در واقع انتخاب مدلی که متناسب با نیازهای فراگیران و کارمندان باشد و بتواند ان ها را برآورده کند به عنوان یک کار چالش برانگیز محسوب می شود

 

 آموزش الکترونیک مبتنی بر سناریو در جهت بهبود تعامل یادگیرندگان

اگر شما به دنبال مدلی ایده آل بوده تا با استفاده از آن بتوانید تعامل بین یادگیرندگان را بهبود بخشید، می توان گفت آموزش الکترونیک مبتنی بر سناریو می تواند به عنوان یک مدل و راه حلی مناسب باشد.

 

آموزش الکترونیک مبتنی بر سناریو برای یادگیرندگان یک محیط واقعی را شبیه سازی می کند و این امر باعث ایجاد فرصتی می شود تا بتوانند مهارت هایی را کسب کنند که در زندگی واقعی خود استفاده کاربردی داشته باشد. زمانی که یادگیرندگان در محیط و بستر یادگیری قرار دارند، اطلاعاتی که به ان ها منتقل می شود نه تنها بخاطر سپردن اطلاعات آسان بوده بلکه امکان مدیریت اطلاعات در حافظه بلندمدت را نیز دارند. (تجربه ای که به صورت عملی باشد به یادآوردن آن بسیار آسان است.

 

به عنوان مثال زمانی که درس جغرافیا تدریس می شود اگر دانش آموزان مباحث تدریس شده را از نزدیک مشاهده کنند و امکان لمس آن ها را داشته باشند و یا اینکه در زمینه مورد نظر فیلمی را مشاهده کنند، یادگیری آن آسان تر و جذاب تر بوده و در حافظه بلند مدت آن ها ثبت می شود. حال اگر دوره های آموزش الکترونیک شما مانند یک سناریو به افراد آموزش داده شود، علاوه بر اینکه در حافظه کوتاه مدت ثبت می شود بلکه در طول زندگی خود آن را در حافظه بلند مدت نیز داشته و می توانند آموخته های خود را در زندگی و کار خود استفاده کنند.

 

منابع

تبیان

 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

دیدگاه کاربران

 

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics